Köszönjük feliratkozását!

Hamarosan megkapja heti webáruházas tippjeit.

A hírlevelet és a hírlevelek küldésével járó előnyöket szerintem senkivel nem kell megismertetni - az egyik legköltséghatékonyabb megoldás a meglévő vásárlók és feliratkozók elérésére. Habár az egyre növekvő “zajban” az elmúlt időkben csökkent a hatékonysága, és mindenki a social mediáról beszél, én úgy gondolom, hogy továbbra is rendkívüli lehetőségek vannak benne, és érdemes bele energiát fektetni.

feliratkozas.jpg

 

Egy e-kereskedő számára általában a legnagyobb kérdés (azon túl, hogy mit küldjünk ki - ezzel egy korábbi cikkünk foglalkozik, lásd: 3 e-mail gyorstipp internetes kereskedőknek ) az, hogy hogyan szaporíthatjuk leghatékonyabban hírlevél feliratkozóink számát. Cikkemben erre fogok közel egy tucat tanácsot adni - hogyan szerezz új feliratkozókat! 

0. Csak legálisan!

Nem szeretnék ötleteket adni, nem szeretnék illegális módszereket ismertetni a hírlevél lista tuningolására. Ha ilyesmin jár az agyad, akkor úgyis tudod, hogy nem szabad. Tehát inkább ne!

Megosztok inkább 11 tippet, már létező technikákat, amivel nem biztos, hogy egyszerűen, de hosszú távon mindenképp “kifizetődőbb” módon növelheted a feliratkozottak számát.

1. Feliratkozás előnyének kommunikálása
Sok-sok oldalon találkozunk a feliratkozást hirdető egységgel. A meggyőzés eszköze sokszor a semmi. A termék eladásával mintaszerűen foglalkozik az oldal, megvan a vágykeltés, a meggyőzés a termék irányába, de a hírlevél kimarad. Pedig a cél ugyanaz: iratkozzon fel a látogató. Az eladás szempontjából tökéletes oldalon nem jó ilyet látni: “Iratkozz fel, hogy értesülj a legfrissebb akciónkról!”... Mennyivel másképp hangzik így: “Legyél Te az első, aki karácsonyi termékeink közül először válogathat!”

altrec_1.png
Az altrec.com komplett oldalt tett a feliratkozás mögé. Kiemeli a nyereményt, megmutatja a hírlevelet. Ha a nagyon profin megszerkesztett hírlevél látványa nem lenne elég, felsorolja az eddigi nyertesek listáját is. Meggyőző.

2. Mutasd meg, mit küldesz
Probléma lehet, ha nem tudja a látogató, hogy tulajdonképpen mit is kér, mit fog kapni. Megoldás: legyen publikus a hírlevél archívumod! Ha ez nem lehetséges, mutasd meg legalább egy kis képen, mit is küldesz majd.

wired_1.png
A wired.com nem szórakozik. A feliratkozás előtt meg is mutatja egy példán, hogy mit várjunk.

wired_2.png
Én tutira ráklikkeltem és meggyőzött.

3. Letöltés vagy ajándék, nem feliratkozás
Ha már előkerült a meggyőzés szó, akkor gondolj arra, hogy mindennek ára van. A feliratkozásnak is. Köss hát üzletet a feliratkozóval! Ajánlj egy letölthető egyedi tartalmat a feliratkozásért cserébe. Írj tanulmányt, ajánlj edzéstervet, mérettáblázatot, térképet. Adj ajándékba próbaterméket, pendrive-ot, bármit, ami érdekes, értékes lehet és megér egy feliratkozást. Először keltsd fel az érdeklődést, de aztán mindenképp közöld, hogy a letöltés “ára” a hírlevélre történő feliratkozás. Ha kellően felkeltetted a delikvens érdeklődését, akkor úgy fogja gondolni: egy hírlevél feliratkozást mindenképp megér. “Maximum majd később leiratkozok” - gondolja. Hogy később mégse tegye meg, az már rajtad múlik. 

4. Hirdesd a hírleveled!
A termékeid megoszthatók facebook-on, a szöveges tartalmak is, Te is írsz bejegyzéseket, a tartalmak automatikusan megjelennek. A kiküldött hírlevelek címei miért nem? Sok facebook rajongó könnyedén a hírleveled olvasójává válhatna, ha tudná, hogy mikor és milyen hírlevelek mennek ki. Először nem figyel fel, másodjára már azt gondolja: “Hmm, egy újabb hírlevél, ami megint érdekesnek tűnik”. Harmadjára már úgy érezné: ”Ez is jó téma, érdekelt volna. Hol a feliratkozás?”... úgyhogy inkább feliratkozik.

A legjobb, ha ezt magán a facebook oldalon meg is teheti. Egyre több oldal lehetőséget ad a feliratkozásra a facebookon belül is. A dolog hátránya, hogy a programozása nem gyerekjáték, de mindenképp megéri.

equifax.png
Equifax fanpage: Egy külön tab csak a feliratkozásról szól. Ráadásul rengeteg információval szolgál: a legutolsó hírlevél tartalma, archívum, feliratkozás form. El sem kell hagyni a facebook oldalt. A feliratkozás nem szakítja félbe a közösségépítést. Nem kell elnavigálni, és egy teljesen ismeretlen oldalon navigációs pontokat keresni.

5. Ne számítson kevésbé, mint a többi csatorna
Hihetetlen, de van még internethasználó facebook account nélkül. Sőt! Lehet, hogy a célcsoportod nem is a facebook törzsközönsége. Rengeteg helyen kiemeled a Social Media megosztást, a hírlevél meg elmarad. Lehet, hogy ez nem csak egy link, nem csak egy kép, de megéri odatenni ezt is a környékre. Mára már mondható, hogy nem az SM az alternatíva, hanem a hírlevél, de attól még jelentős ereje van.

robbsutton_1.png
A hírlevél semmivel sem ér kevesebbet a https://www.blogginglabs.com/ oldalon. Számodra is fontos!

6. Semmi sem feltűnőbb, mint egy popup
Ez igaz, de használata veszélyekkel is járhat. Mindenképp legyen rajta bezárás gomb, mi több: legyen jól látható és semmi esetre sem legyen agresszív, visszatérő egy popup. Ha egyszer bezárta a látogató, akkor többször ne jöjjön elő. Jelenjen meg csak a látogatás első alkalmával. Akkor is legyen inkább érdekes, látványos, mint idegesítő és azonnal a bezárás gombért kiáltó ablakocska.

robbsutton_2.png
A https://www.blogginglabs.com/ oldalon a popup nagyon hangsúlyos, de szerencsére érdekes is. A szerkesztettsége és a külsője is felkelti a kíváncsiságot. A popup számomra azonnali nemet jelent, de ez a megoldás még nekem is tetszett, ha már mégis alkalmazza a weboldal készítője.

7. Nyereményjáték
Ha nem szeretnél letöltést ajánlani, mert van attól értékesebb jutalmad is, igaz nem mindenki számára, akkor hirdess nyereményjátékot a feliratkozottak között.

Sokat számít, ha kommunikálod a nyerteseket. Ha az ember látja, hogy vannak, akik már nyertek, nem érzi majd átverésnek. A hírlevél tartalmakon kívül elég magas lehet a meggyőző ereje egy-egy terméknek is a webshopodból.

bluenile_1.png
A bluenile.com oldalon egy értékes nyeremény és egy opt-in feliratkoztatás biztosan sok email címet hozott. Arról nem is beszélve, hogy a bekért adatok tökéletesen felhasználhatók voltak még sok-sok DM levél kiküldésére is.

8. Bocs, ne most
Ez a gondolat fogalmazódhat meg leginkább egy késleltett popup bevillanásakor a látogató fejében. Kíváncsi vagyok, hogy mi a Ti véleményetek, de szerintem nincs rosszabb egy olyan popupnál, ami csak 30-40 másodperc után jelenik meg. Mikor már végre böngészik a látogató, rátalált a navigációs utra, megfejtette a kategóriák logikáját és talán már a kiválasztásnál jár. Ilyenkor én már nem javaslom a látogató tevékenységének félbeszakítását. Aki a technika alkalmazása mellett van egy webshopban, az bátran írja le a technika alkalmazása mellett szóló érveit. Természetesen kíváncsi vagyok és szerintem most már más is :)

Példaként nem is teszek képet, csak egy linket. Kedj el olvasni valamit... https://www.freedownloadaday.com/about-this-site/subscribe-free/
A harmadik mondat felénél tuti félbeszakít.

9. Csak egy kis terület alul
Ha nem popup, akkor inkább egy keskeny sáv. Ez még mindig kellően feltűnő, de mégsem zavaró, ráadásul lehet ugyanolyan informatív. Ha a látogató nem zárja be elsőre, mert nem zavarja, akkor megjelenhet akár több oldalon keresztül is.

induri_1.png
Az induri.hu oldal jó példa. Az alsó sáv könnyen eltüntethető, de az oldalra érkezve nem az eltüntetés az első tennivaló. Nincs olyan tolakodó, mint egy popup.

10. Van, akit nem érdekel minden
Sok hírlevél (és rss feed) esetén az a baj, hogy nem mindig olyan a tartalom, ami érdekeli az embert. A sokadik érdektelen levél után pedig a feliratkozott elgondolkodik, hogy talán nem is kell neki. A múltkor sem érdekelte, most sem. Talán nem is kellene ez a hírlevél. Úgyis egyből kuka.

Hogy ez a Te hírleveleiddel ne történjen meg, bontsd érdeklődési körökre. Nem kell, hogy azok akik csak például az IT termékekre fogékonyak, megkapják a gyerekjátékokkal telerakott hírlevelet is. Ezért javaslom, hogy tarts fenn több listát, a feliratkozás témái legyenek választatók.

joc_1.png
A több téma szerepeltetésére jó példa a https://www.joc.com/newsletters oldal. Itt szabadon kiválaszthatom, hogy milyen témájú leveleket szeretnék. Nem jön olyan, ami nem érdekel, olyan érzésem van, mintha saját magamanak állíthanám össze a hírlevelek témáit, biztosan nem lesz közte sorozatosan olyan, ami esetleg nem érdekel.

11. Hírlevélből hírlevélre
Ha már van több listád, akkor ne csak az oldalon hirdetsd őket. Ha valaki a feliratkozáskor nem iratkozott fel egy bizonyos listára, az nem jelenti azt, hogy az a lista már sosem lesz érdekes számára. Néha érdemes egyik levélből a másikra utalni. Persze ne úgy tedd, hogy aki mindent lát, az csak ismétlésekkel találkozzon, de egy-egy utalás, egy félig kibontott szöveg a másik lista témájából felkeltheti az érdeklődést. A több listára feliratkozott felhasználó több levelet kap. Ha több levelet kap, nagyobb eséllyel kattint át az oldalra. Te pedig pontosan ezt szeretnéd.

 

Remélem a 7. példában bemutatott oldalra átklikkeltél. Feljött a popup? Mi volt a tartalma? :)
A cikkben van bőven szubjektív vélemény, beszéljük meg. Te milyen hasznos praktikát használsz, mit hagytam ki?

Nagyon tetszett! Gratulálok a jól megszerkesztett és összegyűjtött tartalomhoz.
Köszönöm, nagyon tanulságos és hasznos volt a cikk!
#
spulni
Sziasztok!

Mindig érdeklődve olvasom a bejegyzéseket, gyakorlati hasznosítás céljából...Nekünk is van hírlevelünk, havi rendszerességge l, kb. 800 feliratkozóval...Határozottan látszik, hogy elolvasása után mennyien kattintanak az akciós termékekre.Véleményem szerint többet ér, mint az iwiw, facebook.
#
Máté Zsuzsanna
Kedves Dávid Zoltán!
Nagyon jók a javaslatok ! Köszönöm, nekem nagyon tetszenek és sok ötletet adnak. Jól összeszedett, érthető, tartalmas és hasznos.
Jól fel tudom használni, köszönöm még egyszer!
Szia Zsuzsi
#
E-mil
Sziasztok!

Én egy olyan hírlevélküldő rendszerrel dolgozom, mely statisztikával támasztja alá, hogy a kiküldött hírlevele mennyien nyitják meg, kattintanak a tartalomra (ha igen akkor hová) és hányan dobják a szemétkosárba. Ezen adatokat vetem össze az aznapi vagy heti vásárlásokkal, mely így már tényleg reális adatokat ad. Egy jó kifejezés vagy szleng 10%-os eltérést is eredményezhet.

Üdv

E-mil
#
spulni
Szia!

Megosztanád velem, hogy milyen a hírleveles rendszered? Az nagyon jó volna, ha ennyire nyomon lehetne a kattintásokat.
Segítségedet előre is köszönöm.
Kedves E-mil!

Ez a módszer sajnos annyira nem tökéletes, mármint ha arra gondolsz, hogy kézzel veted össze, hogy melyik e-mail címmel kattintottak a levélre és utána ki vásárolt X napig.
A hírlevélben található linkeket meg tudod jelölni utm_medium, utm_source és különböző tagekkel aminek hatására a Google Analytics automatikusan felismeri, hogy az adott vásárlás melyik kampányból történt. És mindezt 30 napig képes követni.

Remélem nem voltam túl elméleti, ki tudom fejteni kicsit bővebben is, ha kell :)

Üdv,
Ernő
Köszönöm a bejegyzést. Pont erre volt most szükségem..


"Az nagyon jó volna, ha ennyire nyomon lehetne a kattintásokat."

Ez itt ugyan nem a reklám helye, de a Webgalamb tud ilyet..
Újabb nagyon hasznos cikk, köszönöm!
Nagyon jól szerkesztett cikk, ami bemutatja, hogyan szerezzünk hírlevélre feliratkozókat. Köszönöm a hírlevelet.
Kérjük írd be a képen látható kódot
Biztonsági kód Új kódot kérek
Szeretnék e-mail értesítést kapni az új hozzászólásokról!
Ha szeretnél további webáruházas tippeket, iratkozz fel heti értesítőnkre!
Van már webáruházad?