Köszönjük feliratkozását!

Hamarosan megkapja heti webáruházas tippjeit.

Az e-mail marketing – bár sokan a halálát predesztinálják, és nagyon helyesen új utakat keresnek – él és virul. Igaz ugyan, hogy a sok hírlevél vagy más marketingüzenet rendre a törölt levelek közt vagy a spamszűrő poklában végzi, létezik, és elérhető az a réteg, aki felkapja a fejét egy jól megválasztott levélcímre, vagy a számára releváns információt és ajánlatokat e-mail hírlevelek segítségével szerzi be, tehát nyitott.

email-marketing_edited.jpg

 

Ennél is kifinomultabb, és a magyarországon a legtöbb helyen még kiaknázatlan lehetőséget tartogatnak a különféle perszonalizált ajánlatok, valamint a már feladott rendelésekkel kapcsolatos utóértékesítés. Az előbbi esetben a regisztrált felhasználó, vagy hírlevél feliratkozó adatai alapján külön neki küldünk személyre szabott ajánlatokat, a második esetben pedig olyan emberhez szólunk, aki már vásárolt nálunk. Ezen üzenetek pedig természetükből adódóan sokkal könnyebben átmennek a címzett rostáján, mintha csak az ajánlatainkkal akarnánk vaktában lövöldözni Teljes képet nem adunk – talán nem is adhatunk – ezekről a módszerekről, olyannyira szerteágazóak, de a következő példákat továbbgondolva, vagy akár egy az egyben alkalmazva is szép eredményeket érhetünk el.

1. Ajánlatok küldése meghatározott alkalomra

Ajándékozásnál sok embernél egy nehéz téma. A dátumok menedzselésén és fejben tartásán kívül az ajándék kiválasztása is gondot szokott jelenteni. Épp ezért, ha ajándékozásra alkalmas termékeket árulunk, nagy segítséget jelenthet a vásárlóinknak, ha egy egyszerű rendszerrel lehetőséget adunk nekik, hogy a szeretteinkhez kapcsolódó fontosabb dátumokat, esetleg nemüket, érdeklődési körüket felvihessék, és a rendszer a megadott adatok alapján időben, releváns ajánlatokkal segíti a megfelelő ajándék kiválasztását.

puchner_nevnapi_koszonto.jpg
Íme egy példa, amely nem használja ki a lehetőségeket. Névnapi üzenetet küldeni ugyan szép gesztus, viszont ez a levél semmit nem tesz arra, hogy ezt a gesztust vásárlássá próbálja konvertálni. Se ajánlat, se ösztönző, se akcióra hívás, pedig az üzenetet egy héttel előbb – egy jó ajánlattal, és egy megfelelő, értéknövelő ösztönzővel – elküldve nem egy ember ajándékozhatta volna meg magát egy kis kikapcsolódással.

 

1800flowers_birthday.jpg
Az 1800 Flowers nemcsak a megfelelő ajándék kiválasztásában segít: mennyiségi kedvezményt is ajánl külön az alkalomra, ezzel segítve elő a tranzakcióérték-növelést.

 

2. Automatikus vélemény ösztönzés

Az elektronikus kereskedelem egyik legfontosabb aspektusa, hogy a vásárlói bizalmat növeljük a termékeink és a szolgáltatásunk iránt. Ennek az egyik leghatékonyabb eszköze, ha a vásárlóinktól származó véleményekkel tesszük emberközelivé webáruházunkat, ráadásul a vásárlói vélemények a megfelelő termék kiválasztását és a vásárlási döntés meghozatalát is nagyban elősegíthetik.
A vásárlóinknak a vásárlásukat követő megadott idő után (ez termékkörönként akár 1 nap (pl. élelmiszer), de egy hónap is lehet (pl. műszaki cikkek – ekkor még nagy a szerelem ;) ) küldjünk levelet, amelyben kérjük őket a termék vagy szolgáltatás értékelésére. Ezt akár különféle ösztönzőkkel is megtámogathatjuk, pl. ajándékkupon, hűségpontok vagy ingyenes házhoz szállítás a következő vásárlásnál.

amazon_velemeny_keres.jpg
A legfontosabb dolog az, hogy a vélemények hozzáadása minél egyszerűbb legyen, nehogy a vásárló „meggondolja magát”. A levélben magában ez nem látszik, de az Amazonnál ez is példásan van megoldva. Mint látható, ők nem szenvedtek ösztönzővel, elegendőnek tartják, hogy a vásárló a világ egyik legnagyobb termék-vélemény adatbázisához járulhat hozzá.

 

3. Ösztönzés az elhagyott kosár megvásárlására

Az online áruházak egyik legnagyobb problémája a kosár elhagyás, amelynek aránya a nálunk nagyobb e-kereskedelmi kultúrával rendelkező piacokon is meghaladja olykor a 70%-ot. Az elhagyott kosarak „újraaktiválására” viszont vannak lehetőségek, akár már az is, hogy megjelenítjük azt a vásárló újbóli látogatásakor. Ha pedig rendelkezésünkre áll a vásárló e-mail címe, további lehetőségeink is vannak.

threadless_cart_recovery_ex.jpg
A Threadless pólóbolt e-mailben figyelmeztet, ha az elhagyott kosarakban lévő termékeke kezdenek kifutni a raktárkészletből. Némileg érdekes az itt alkalmazatt „könyörgő” hangvétel, de ha tesztekkel igazoltuk a hatékonyságát, ez is egy hatásos ösztönző lehet. További ösztönző hatása is lehetne egy csak erre a termékre, csak a levélből átkattintva érvényes 5%-os kedvezménynek.

 

További ötletek? Bevált receptek? Kifogások?

Írjátok őket a kommentdobozba bele!

#
ATOM
A Puchner Szálló féle levélnél nem használnám a rossz példa, maximum a kétséges vagy hosszútávú eredmény kifejezést. Hiszen a brand (termék, stb.) iránti szimpátia kiváltása nagyon értékes dolog, arányaiban majdnem olyan értékes, mint amilyen negatív hatású lehet a "...csak azért nyaliznak, hogy vegyek valamit.." vagy a "még a kulcslyukon is bemásznak..." feeling.
Nagyon jó cikk, és tényleg jók a példák is. A Puchner Kastélyszálló példájánál maradva, nekem utoljára egy igen tapadós szekta küldött ilyen jellegű üdvözlőlapot. Tényleg hiányzik belőle a vásárlásra buzdítás.

Azonban a legjobb marketing az, ha a vásárlónak van egy pozitív vásárlási élménye az adott céggel kapcsolatban. Máskor is oda fog menni vásárolni. Persze az internet világában meg kell versenyeztetni a többi céget is. Nálam nem igazán lézetik a cég iránti lojalitás. Ahol jobbak a feltételek, ott vásárolok. Nagyjából tervezetten, így nem biztos, hogy a reklámokat figyelembe veszem. Akkor veszek meg valamit, ha szükségem van rá, nem amikor reklámozzák. Kivételt képeznek a sürgős esetek, ha pl. elromlott mosógépet, hűtőgépet kell pótolni, és még biztos van más sürgős eset is.

Nyilván vannak impulzív vásárlók is, én nem tartozom közéjük. Megvan, hogy mennyit költhetek és mire, és kénytelen vagyok ehhez tartani magam.
A névnapi köszöntést korrektnek tartom.
Gesztus-értéke mellett -az én olvasatomban- benne van a kastélyszállóra való figyelemfelkelt és is.
Sőt, a feladója nem csak az Ön figyelmét, hanem az oldal olvasóinak érdeklődését is kiválthatja, a Puchner Kastélyszálló iránt.
Szerintem disszonáns lenne egy névnapi köszöntés vásárlásra buzdítással.
Így, ahogyan megjelent, a köszöntés korrekt.
Ugyanakkor benne foglaltatik a Puchner Kastélyszálló iránti figyelemfelkelt és, az oldalra látogatók számára is. Motivál arra, hogy megnézzük a weboldalukat is.
A Puchner levélen akadt meg nekem is a szemem. Szerintem a kettőt nem lehet összehasonlítan i, mert a Puchner levele Neked szól, hogy Boldog Névnapot, a 1800Flowers levele, pedig azt mondja, hogy "Szántó's Birthday in".... vagyis azt, hogy valaki másnak a születésnapja ekkor lesz, így ajándékozd meg egy virágcsokorral...

A kettő levélre már technikailag is egészen másképpen kell felkészülni, mert a Puchner csak a Te adataidat tudja a barátaidét nem, míg az 1800Flowers tudja, hogy melyik barátodnak van születésnapja és ezzel buzdít vásárlásra (szeritem itt facebook alkalmazás lehet a háttérben, vagy egy felületen keresztül te magadnak állíthatsz be figyelmeztetése ket a barátaid fontos időpontjára).

Ebből látszik, hogy 1800Flowers levele és technológiája kifinomultabb, és ezért képes ilyen levelet küldeni, a Puchnernek esélye sincsen erre, ezért véleményem szerint ez a példa így ebben a formában félrevezető.

Itt szerintem inkább magát a mögöttes információ gyűjtést és technikákat kellett volna jobban kiemelni, pl. azt, hogy ahelyett, hogy az ügyfelet köszöntsük fel a névnapján, szóljunk neki inkább akkor amikor egy ismerősének van a születésnapja! :) Vélhetően akkor jobban kinyílik a pénztárca... meg ki az aki magának vesz virágot?
Tetszik és használható példák vannak, fogok belőlük ötleteket meríteni!
Kérjük írd be a képen látható kódot
Biztonsági kód Új kódot kérek
Szeretnék e-mail értesítést kapni az új hozzászólásokról!
Ha szeretnél további webáruházas tippeket, iratkozz fel heti értesítőnkre!
Van már webáruházad?