2010. augusztus. 26. |
|||||||||
Az e-mail marketing – bár sokan a halálát predesztinálják, és nagyon helyesen új utakat keresnek – él és virul. Igaz ugyan, hogy a sok hírlevél vagy más marketingüzenet rendre a törölt levelek közt vagy a spamszűrő poklában végzi, létezik, és elérhető az a réteg, aki felkapja a fejét egy jól megválasztott levélcímre, vagy a számára releváns információt és ajánlatokat e-mail hírlevelek segítségével szerzi be, tehát nyitott.
Ennél is kifinomultabb, és a magyarországon a legtöbb helyen még kiaknázatlan lehetőséget tartogatnak a különféle perszonalizált ajánlatok, valamint a már feladott rendelésekkel kapcsolatos utóértékesítés. Az előbbi esetben a regisztrált felhasználó, vagy hírlevél feliratkozó adatai alapján külön neki küldünk személyre szabott ajánlatokat, a második esetben pedig olyan emberhez szólunk, aki már vásárolt nálunk. Ezen üzenetek pedig természetükből adódóan sokkal könnyebben átmennek a címzett rostáján, mintha csak az ajánlatainkkal akarnánk vaktában lövöldözni Teljes képet nem adunk – talán nem is adhatunk – ezekről a módszerekről, olyannyira szerteágazóak, de a következő példákat továbbgondolva, vagy akár egy az egyben alkalmazva is szép eredményeket érhetünk el. 1. Ajánlatok küldése meghatározott alkalomra Ajándékozásnál sok embernél egy nehéz téma. A dátumok menedzselésén és fejben tartásán kívül az ajándék kiválasztása is gondot szokott jelenteni. Épp ezért, ha ajándékozásra alkalmas termékeket árulunk, nagy segítséget jelenthet a vásárlóinknak, ha egy egyszerű rendszerrel lehetőséget adunk nekik, hogy a szeretteinkhez kapcsolódó fontosabb dátumokat, esetleg nemüket, érdeklődési körüket felvihessék, és a rendszer a megadott adatok alapján időben, releváns ajánlatokkal segíti a megfelelő ajándék kiválasztását.
2. Automatikus vélemény ösztönzés
Az elektronikus kereskedelem egyik legfontosabb aspektusa, hogy a
vásárlói bizalmat növeljük a termékeink és a szolgáltatásunk
iránt. Ennek az egyik leghatékonyabb eszköze, ha a vásárlóinktól
származó véleményekkel tesszük emberközelivé webáruházunkat,
ráadásul a vásárlói vélemények a megfelelő termék
kiválasztását és a vásárlási döntés meghozatalát is nagyban
elősegíthetik.
3. Ösztönzés az elhagyott kosár megvásárlására Az online áruházak egyik legnagyobb problémája a kosár elhagyás, amelynek aránya a nálunk nagyobb e-kereskedelmi kultúrával rendelkező piacokon is meghaladja olykor a 70%-ot. Az elhagyott kosarak „újraaktiválására” viszont vannak lehetőségek, akár már az is, hogy megjelenítjük azt a vásárló újbóli látogatásakor. Ha pedig rendelkezésünkre áll a vásárló e-mail címe, további lehetőségeink is vannak.
További ötletek? Bevált receptek? Kifogások? Írjátok őket a kommentdobozba bele! |
Azonban a legjobb marketing az, ha a vásárlónak van egy pozitív vásárlási élménye az adott céggel kapcsolatban. Máskor is oda fog menni vásárolni. Persze az internet világában meg kell versenyeztetni a többi céget is. Nálam nem igazán lézetik a cég iránti lojalitás. Ahol jobbak a feltételek, ott vásárolok. Nagyjából tervezetten, így nem biztos, hogy a reklámokat figyelembe veszem. Akkor veszek meg valamit, ha szükségem van rá, nem amikor reklámozzák. Kivételt képeznek a sürgős esetek, ha pl. elromlott mosógépet, hűtőgépet kell pótolni, és még biztos van más sürgős eset is.
Nyilván vannak impulzív vásárlók is, én nem tartozom közéjük. Megvan, hogy mennyit költhetek és mire, és kénytelen vagyok ehhez tartani magam.
Gesztus-értéke mellett -az én olvasatomban- benne van a kastélyszállóra való figyelemfelkelt és is.
Sőt, a feladója nem csak az Ön figyelmét, hanem az oldal olvasóinak érdeklődését is kiválthatja, a Puchner Kastélyszálló iránt.
Így, ahogyan megjelent, a köszöntés korrekt.
Ugyanakkor benne foglaltatik a Puchner Kastélyszálló iránti figyelemfelkelt és, az oldalra látogatók számára is. Motivál arra, hogy megnézzük a weboldalukat is.
A kettő levélre már technikailag is egészen másképpen kell felkészülni, mert a Puchner csak a Te adataidat tudja a barátaidét nem, míg az 1800Flowers tudja, hogy melyik barátodnak van születésnapja és ezzel buzdít vásárlásra (szeritem itt facebook alkalmazás lehet a háttérben, vagy egy felületen keresztül te magadnak állíthatsz be figyelmeztetése ket a barátaid fontos időpontjára).
Ebből látszik, hogy 1800Flowers levele és technológiája kifinomultabb, és ezért képes ilyen levelet küldeni, a Puchnernek esélye sincsen erre, ezért véleményem szerint ez a példa így ebben a formában félrevezető.
Itt szerintem inkább magát a mögöttes információ gyűjtést és technikákat kellett volna jobban kiemelni, pl. azt, hogy ahelyett, hogy az ügyfelet köszöntsük fel a névnapján, szóljunk neki inkább akkor amikor egy ismerősének van a születésnapja! :) Vélhetően akkor jobban kinyílik a pénztárca... meg ki az aki magának vesz virágot?