Köszönjük feliratkozását!

Hamarosan megkapja heti webáruházas tippjeit.

Sok helyen írtunk már arról, hogyan kell a webáruház különféle aloldalait úgy felépíteni, hogy a konverziós ráta a lehető legmagasabb legyen. Az esetek nagy részében viszont leginkább a webáruház felépítése került szóba. A webáruház sikerét viszont nem csak annak ergonómiája határozza meg, hanem a rajta lévő tartalom, és az, hogyan kapcsolódik a külvilághoz, milyen arcát mutatja a rá tévedő látogatóknak. Ezek azok a pontok, ahol a webáruház üzemeltetője igazán nagy szerepet kap.

kos.jpg

A landing oldalak hatásosságának növelésére nincsenek egyértelmű receptek; nem lehet bizonyos megoldásokra kategorikusan kijelenteni, hogy emelni fogják az oldal konverzióját, míg mások lerontják. Vannak bizonyos trükkök és best-practice-ek, amelyek nagy általánosságban beválnak, és új ötleteket is bevethetünk, de ezek sikerét vagy kudarcát csak a számok mutathatják meg nekünk. Azt a megoldást, amely a mi célpiacunk, termékkörünk esetén működik, magunknak kell megtalálnunk. Ez a cikk abban próbál segíteni, hogy milyen irányokban indulhatunk el egy már kész webáruház esetén.

0. ...mi az a termék landoló oldal?

Nagyon röviden: a landing page az az oldal, ahová a látogatók bármilyen külső forrásból (hirdetés, kereső, ajánlás, linkgyűjtemény, hírlevél, stb.) megérkeznek. Tág értelemben a landing oldal bármelyik oldala lehet a webáruháznak, ahova látogatók érkezhetnek, így a főoldal is az. De a jó landing oldalnak mindig pontosan egy célja van (pl. vegyen meg egy terméket, válasszon egy adott terméklistából, iratkozzon fel a hírlevélre, stb.), így érdemes a látogatóinkat - amennyiben erre ráhatásunk van - nem a főoldalra érkeztetni. (Annak más a szerepe: kiindulópontként és navigációs horgonyként szolgál, konverziós célokat ritkán bízhatunk rá.) A landing oldalunk így a céltől függően lehet egy kategória, egy termékoldal, egy külön e célra kialakított, letisztult "sales" oldal, vagy akár egy Facebook page is.

wselanding.png
A webshopexperts.hu egyik hírlevél feliratkozókat gyűjtő oldala . Ugyan nem webáruház, de szép megoldás az egyedileg kialakított landing oldalak letisztultságára, az AIDA modell alkalmazására és a bizalomkeltésre. Mellesleg a konverziója 22%-os, ami meglehetősen jó.

Lássuk, hogy milyen feltételeknek kell megfelelnie egy érkező oldalnak, hogy a hirdetéseinkből kihozhassuk a maximumot!

1. A landoló oldalunk a hirdetésünk folytatása legyen

Marketing tanfolyamokra járunk, infotermékeket veszünk, hanganyagokat hallgatunk, böngésszük a piac jobbnál jobb megoldásait, AIDA-t eszünk reggelire, és az idők során vérprofi reklámszövegírót képeztünk magunkból. Ismerjük a vásárlóinkat, mint a tenyerünket, és pontosan tudjuk, milyen üzenettel fogjuk meg őket. Szabadidőnkben az Adwords kampányainkkal szöszölünk és a piac minden rezdülését egy villámgyors, frappáns PPC hirdetéssel követjük le, amelyekkel brilliáns átkattintási arányt produkálunk...

...és mindez mit sem ér, ha nem figyelünk arra, hogy a weboldal, ahová a hirdetés mutat, tükrözze és kövesse annak legfontosabb üzenetét. Ha a landing oldalunk nem szállítja, amit a hirdetés ígér, biztosra vehetjük a lepattanó látogatót.

1-2 példa:

moso_hird.png
A Zoldpolc.hu webáruház hirdetése: "Mosódió - kimérve olcsóbb"...

moso_landing.png
...a termékoldalra érkezve viszont nincs feltüntetve, hogy mennyivel olcsóbb, nincs egy összehasonlítás vagy egyéb információ kiemelt helyen, ami a hirdetés álítását alátámasztaná.

aruk_hird.png
"Okostelefon Akció" - hirdeti az Árukereső PPc kampánya...

aruk_land.png
...a kattintás után viszont egy egyszerű Mobiltelefonok kategória oldalra jutunk, ahol ömlesztve kapjuk az ajánlatokat. sem az okostelefonok, sem azok Akciós státusza nincs külön leválogatva.

5000_hird.png
A djuise hirdetése mobilcserés spórolási lehetőséget ajánl...

5000_land.png
...a landing oldal pedig hűen tükrözi ezt az üzenetet, kibontja azt, és két választási lehetőséget is felkínál rögtön a látványvonal fölött. Jó példa.

2. Figyeljünk az elemek elrendezésére

Egy landoló oldalon - főleg, ha az a termékoldalunk, és nem direkt a kampányhoz létrehozott egyedi tartalom - számos információ helyt kaphat, elvégre többféle látogató igényeit kell kielégítsük a meggyőzés során. Olyan információk is megjelennek tehát, amelyek a termékünk egy más előnyét vagy tulajdonságát kommunikálják, mint amelyet a hirdetésünkben hangsúlyoztunk. Épp ezért priorizálnunk kell az oldalelemeket, lehetőleg oly módon, hogy a leglényegesebb információk és a konverziós elem, a call-to-action a látványvonal fölé kerüljön.

shoprenterszerk.jpg
Az Aurora webáruházmotor és a ShopRenter bérelhető webáruház rendszer lehetőséget ad az egyes termékinformációk elrendezésére a termék és kategória oldalakon.

Mint mindig, a legjobb megoldást kísérletezéssel találhatjuk meg. Egy jó webáruházrendszer a termékoldalon is lehetőséget ad az elemek viszonylag szabad átrendezésére.

3. A termékképek fontosabbak, mint valaha

Azt, hogy a termékképek fontosak, számtalanszor elmondtuk már mi is, mások is. A tablet-korszak beköszöntével ez méginkább így lesz, hisz a látogatók már a kezük segítségével lépnek interakcióba a webes felületekkel.

padfone.jpg
Példaként egy tablet termékfotója. Több olyan terméktulajdonságra is azonnal rávilágít, amelyekre szövegesen csak hosszas körmondatokban lehetne utalni.

A vásárló - hacsak nem ismeri a terméket más forrásból - elvárja, hogy a terméket minél több aspektusából megismerhesse, ennek pedig az egyik legfontosabb eleme a képi információ. A képekkel nemcsak a termék külsejét mutathatjuk be, de a fontosabb részleteire, és bizonyos előnyös tulajdonságaira is rávilágíthatunk. Régebbi cikkünkben ezt már részletesen kifejtetük, ajánlom annak átböngészését.

4. Kísérletezzünk a tartalmakkal

Nem biztos, hogy az általunk elsőnek felvitt tartalom a jó. Van, amikor a kommunikált előny kibontása, annak tartalma, vagy nyelvezete nem megfelelő, van amikor túlságosan bő lére eresztettük a tartalmakat, és húzni, egyszerűsíteni kell a szövegen (cikk a szövegírásról itt). Van, amikor nem megfelelő az illusztráció, és a szövegbe illesztett kép módosítása segít a látogatók figyelmét az üzenet felé terelni.

Mostanában sokan fordulnak a videók felé, egy időben pedig nagyon erőltették az automatikusan futó "magyarázó figurákat" (amely utóbbi nálam automatikusan a böngészőfül zárását vonta maga után). Van, aki az automatikusan felugró élő chat ablakra "esküszik". Sok esetben ezek akár jelentősen is növelik az adott oldal konverzióját, viszont voltak olyan ügyfeleim, akik a konverzió csökkenéséről számoltak be, miután az alkalmazták valamelyiket.

A legjobb megoldást ezúttal is magunknak kell megtalálnunk.

+1. Ellenőrizzük, hogy minden működik-e

Az első pontban írtak, magára a landing oldalunkra is vonatkoznak, annak ugyanis egy konverziós elemet is tartalmaznia kell. Ha pedig az nem működik jól, a fáradozásaink kudarcba fulladnak. Ha a kosárba rakásunk rossz vagy nem működik, ha a hírlevél feliratkozó formunk szét van hullva, vagy a hirdetésben ígért kupont nem lehet beváltani műszaki hiba miatt, a vásárlástól nagy valószínség szerint elbúcsúzhatunk.

Te mit teszel a konverziódért?

Ha vannak ötleteid a fentieken kívül, netán kérdéseid vannak, vagy úgy érzed, tévedés van a cikkben, oszd meg velünk kommentben!

#
Both János
Ez a imél formátum már sokal jób ,jános.
#
Tóth Bálint
Köszönöm a landoló oldalas cikket, mindig aranyat ér, amit írtok! Tényleg!

Az 1. pont első bekezdése máris egy jó célsorozatot adott.

Igen, a besétálós videókat én is alapból lelövöm: nem akarom mosatni a kelleténél jobban az agyam.

Szerintem Bryan Tracy csinálja jól, neki a weboldalán ott egy szabadon elindítható videó, csak akkor indul el, ha én kíváncsi vagyok rá.
Kérjük írd be a képen látható kódot
Biztonsági kód Új kódot kérek
Szeretnék e-mail értesítést kapni az új hozzászólásokról!
Ha szeretnél további webáruházas tippeket, iratkozz fel heti értesítőnkre!
Van már webáruházad?