|
A megfelelő webáruház megoldás kiválasztása elméletben egyszerű, mint a
pofon: összegyűjtjük azon webáruház rendszereket, amelyek teljesítik az
általunk támasztott követelményeket, majd ezek közül kiválasztjuk a
legolcsóbbat. A gyakorlatban azonban az előbbi szinte sosem fordul elő: a
piacon lévő megoldások többnyire nem megfelelő módon, vagy egyáltalán
nem valósítanak meg egyes szükséges, vagy annak vélt funkciókat. Így
viszont az utóbbi tétel, az ár meghatározása komoly nehézségekbe
ütközik: fejlesztetünk drágán, egyedi rendszert, amely tökéletesen a mi
szájízünk szerint működik, vagy igénybe veszünk egy számottevően
olcsóbb, "szabványosabb" megoldást, és megelégszünk az általa nyújtott
képességekkel, sokszor plusz adminisztrációs költséget vállalva, vagy
lemondva egyes üzleti megoldásokról.
Az elérhető rendszerek közti választás nem egyszerű feladat tehát, a
stratégiánk ismerete és a részletes igénylista mellé olykor egy kis
informatikai tudás is jól jön. Az első lépések megtételében viszont
segíthetünk: ezen cikk célja, hogy mankót adjon az első lépésekhez, és
az olvasót a számára megfelelő irányba indítsa el.
(Aki krónikus
időhiányban szenved, ugorjon azonnal a 4. bekezdésre, ott fogom nagyon
röviden megválaszolni a Kérdést, de érdemes maradni, hisz egy
Magyarországon még nem túl elterjedt megoldást fogunk bemutatni, amely
segíthet a költségek lefaragásában.)
|
|
|
A webáruházak - és minden jól kialakított weboldal - egyik
legalapvetőbb arculati eleme az oldal azonosító; ez a (jó esetben) bal
felső sarokban elhelyezkedő címke mutatja meg a látogatónak, hogy kik
vagyunk. Ennek legmegfelelőbb eszköze pedig - az
elnevezésen kívül - egy a fenti követelményeket szem előtt tartó,
izléses logó, ami ha pedig brandet is akarunk építeni, akkor egyenesen
elengedhetetlen!
A webáruházunk kinézetét, hangulatát meghatározó színvilág
megválasztása után a következő lépés tehát a logó elkészítése. Ebben
szeretnék némi segítséget nyújtani a következő négy pontban, amely a jó
logó legfőbb ismérveit próbálja csokorba szedni.
|
|
|
A termék, kategória és fizetési oldalak optimalizációjaés finomítgatása közben sokszor átsiklik a figyelem a kosár oldal felett, pedig ez az oldal webáruházunk egyik lényeges eleme számos funkcióval: az eddig kiválasztott termékek áttekinthetővé tétele, a benne lévő termékek azonosítása, a vásárló megerősítése, hogy jól választott, a fizetendő összeg pontos megjelenítése, és a kosár tartalmának módosítása.
Zoltán legutóbbi cikkét a kosár szükséges elemeinek áttekintésével folytatom. Alapvetően fontos pontok ezek a vásárlók szemszögéből, hiszen ezek nélkül előfordulhat, hogy el sem indulnak az általunk oly aprólékos gonddal kialakított fizetési folyamatban.
|
|
|
Már az elején hangsúlyoznom kell, hogy egyértelmű recept nincs a kategóriaoldalak felépítésére. A felépítés módja és a funkciók használata minden esetben több dologtól is függ. Ami az egyik webshopban működik, az lehet, hogy egy másikban nem. Amit az egyik helyen jól esik látogatóként használni, azt lehet, hogy máshol már nem. A kategória oldalak összetettek és gyakran nagyobb fejtörést okoznak, mint egy főoldal. Az oldal funkciója is összetett, az alkalmazható elemek, technikák száma nagy, de alkalmazásuk megfelelő arányával és ésszerű használatukkal bármely webshopban létre hozható olyan kategória oldal, ami informatív, könnyen használható, átlátható és még szép is.
|
A cikkben kiemelek pár kategória oldali elemet, funkciót és megnézzük, hogy melyiket hogyan érdemes használni, beletervezni az oldalba. Nem térek ki a kategória-fa felépítésére és a szűrők alkalmazására. Ez a cikk inkább csak a terméklista-tuninghoz ad tanácsokat. Aprónak tűnő részleteket hozok, amiket ha jobban megvizsgálunk már nem is olyan apró tényezők a kategória oldalakon.
|
|
|