Köszönjük feliratkozását!

Hamarosan megkapja heti webáruházas tippjeit.

Sok helyen írtunk már arról, hogyan kell a webáruház különféle aloldalait úgy felépíteni, hogy a konverziós ráta a lehető legmagasabb legyen. Az esetek nagy részében viszont leginkább a webáruház felépítése került szóba. A webáruház sikerét viszont nem csak annak ergonómiája határozza meg, hanem a rajta lévő tartalom, és az, hogyan kapcsolódik a külvilághoz, milyen arcát mutatja a rá tévedő látogatóknak. Ezek azok a pontok, ahol a webáruház üzemeltetője igazán nagy szerepet kap.

kos.jpg

A landing oldalak hatásosságának növelésére nincsenek egyértelmű receptek; nem lehet bizonyos megoldásokra kategorikusan kijelenteni, hogy emelni fogják az oldal konverzióját, míg mások lerontják. Vannak bizonyos trükkök és best-practice-ek, amelyek nagy általánosságban beválnak, és új ötleteket is bevethetünk, de ezek sikerét vagy kudarcát csak a számok mutathatják meg nekünk. Azt a megoldást, amely a mi célpiacunk, termékkörünk esetén működik, magunknak kell megtalálnunk. Ez a cikk abban próbál segíteni, hogy milyen irányokban indulhatunk el egy már kész webáruház esetén.

Előző két írásunkban megvizsgáltuk a mobilra optimalizált webáruházak felépítésének alapelveit , valamint átvettük, milyen szempontokat kell figyelembe venni a termék és kategóriaoldalak optimalizálásakor. A vásárlóink így kényelmesen böngészhetik termékkínálatunkat, fellelhetik a számukra megfelelő termékeket és informálódhatnak is azokról. Mobilos webáruházunk tehát tökéletesen ellátja egy katalógus oldal szerepét, maga a vásárlási folyamat viszont még csak most kezdődik.

kos.jpg

Ahhoz, hogy a látogatót vásárlóvá konvertáljuk, végig kell őt vigyük egy jól kialakított fizetési folyamaton: a kosáron, az adatok bekérésén és a fizetési folyamaton. Ezek során szinte pontról pontra ugyanazon tudnivalókat kell követnünk, mint az asztali megfelelőiknél (lásd a linkelt bejegyzések), néhány kiegészítéssel. A vásárló itt nem jut olyan könnyen a megoldási pontokhoz, mint az asztali verziónál, fokozottan figyelnünk kell tehát arra, hogy minden lépésben megválaszoljuk azokat a kérdéseket, amelyek felmerülhetnek számára a fizetés során.

Mobil webáruházakkal foglalkozó cikksorozatunk első részében megnéztük, melyek a legfontosabb tudnivalók, mikor a webáruházunkat okostelefonra optimalizáljuk, és milyen elvek szerint érdemes felépíteni áruházunk mobil verziójának főoldalát. A folytatásban a kategória- és termékoldalakra koncentrálunk, vagyis azt vizsgáljuk meg, hogyan alkalmazhatjuk a választás segítés és meggyőzés kritériumait az érintőképernyőn.

fly.jpg

Mit jelentenek ezek a fogalmak? A választás segítés során azt próbáljuk elérni, hogy a vásárló minél hamarabb eljusson a neki megfelelő termékhez és "ne tévedjen el", eközben pedig lehetőleg az általunk ajánlani kívánt termékekkel is találkozzon. A meggyőzés során minél teljesebb körben informáljuk a vásárlót egy adott termékről, és megpróbáljuk meggyőzni arról, hogy ez az ajánlat számára megfelelő. Mint látni fogjuk, a hely csökkenésével ezen fogalmak is csorbulnak valamelyest, mobilon csak a legfontosabb célok teljesítésére lesz kapacitásunk.

Év elején cikkeztem arról, milyen átrendeződés várható az internethasználatra alkalmas mobil eszközök piacán. Azóta azt hiszem bátran állíthatom, az okostelefonok elterjedésével kapcsolatos jóslataim teljesen beigazolódtak. Ma ugyanis Magyarországon már az emberek 30%-a rendelkezik internetezésre alkalmas okostelefonnal, ráadásul majdnem ekkora azoknak az aránya is, akik fél éven belül tervezik egy okostelefon megvásárlását. Egy ekkora nagyságú piacot pedig nem szabad figyelmen kívül hagyni. Az idei év egyik legnagyobb tanulsága ugyanis, hogy már nem elég csupán a "hagyományos" formában megjelenni az interneten. Azt olyan módon kell megtennünk, hogy a mobilról internetezőket is a lehető legjobb módon ki tudjuk szolgálni.

mobil_vasar.jpg

A telefonos böngészést ugyanis némiképp másként kell elképzelnünk, mint ahogyan azt az asztali gépeknél már megszoktuk. Fontos, hogy webes megjelenésünk - például a webáruházunk - olyan formában működjön, olyan funkciókkal rendelkezzen, hogy a lehető legtöbb segítséget nyújtsa a felhasználóknak. Ennek megvalósítása azonban nem egyszerű feladat. Ezért úgy döntöttünk, hogy egy több részből álló cikksorozattal igyekszünk segítséggel szolgálni azoknak, akik érdeklődnek a téma iránt.

Ebben a cikkben azt kívánom pontokba szedve összegyűjeni, melyek a legfontosabb kritériumok, ha a webáruházunkat a mobileszközök számára is könnyen böngészhetővé akarjuk tenni.

Ha szeretnél további webáruházas tippeket, iratkozz fel heti értesítőnkre!
Van már webáruházad?