Köszönjük feliratkozását!

Hamarosan megkapja heti webáruházas tippjeit.

Ez a Szűrésről szóló cikksorozat második, befejező része. Az első rész itt olvasható.

Egy webáruház egyik legkritikusabb feladata, hogy a vevők a lehető leghatékonyabban megtalálhassák a számukra megfelelő termékeket. Ebben a legtöbb segítséget nyújtani képes megoldás a szűrés művelete. Röviden: a terméklistázásoknál (pl. egy kategória oldalon) biztosítsuk a látogatók számára, hogy több logika mentén is leszűkíthessék a terméklistát a nekik megfelelő termékekre. Habár ez logikusnak hangzik, de a szűrés konkrét megjelenési módja már közel sem triviális, és ezen rendkívül egyszerűnek tűnő funkciót számtalan ponton el lehet (és szokás) rontani.

Ötlettár a szűrés hatékonyabbá tételéhez - II. rész

A következőkben megpróbálok a teljesség igénye nélkül néhány tippet és tudnivalót bemutatni, amelyek segítenek abban, hogyan tegyük hatékonyabbá a webáruházunk szűrését, és érjük el azt, hogy a drága pénzen kifejlesztett funkciónk ne legyen használhatatlan néhány figyelmetlenség miatt.

Az internet világában napjainkban minden kétséget kizáróan az egyik legmeghatározóbb jelenség a közösségi oldalak megjelenése és terjedése. Néhány évvel ezelőtt ez még annyit jelentett, hogy az Iwiw-en azon versenyeztünk, hogy kinek van több ismerőse, és bele sem gondoltunk, hogy milyen lehetőségek rejlenek ebben az egészben. Ma pedig a televíziós reklámok 30-40%-a nem is magát a terméket, vagy egy internetes oldalt hirdet, hanem a cég, vagy termék „Facebook page”-ét (pl. Budapest Bank – Dalbir Kérdez). 

social101.png

Ha egy vállalkozó, vagy konkrétan egy webáruház tervezi a közösségi médiában való megjelenést, akkor hamar ki fog derülni, hogy ez nem egy egyszerű hirdetési felület, amiért fizetünk, megjelenik és nincs is vele több dolgunk, hanem csak várni a vásárlókat. Ez egy hosszú távú, stratégiai folyamat, amivel folyamatosan foglalkozni kell. A cikkemben igyekszem bemutatni, hogy a közösségi média milyen stratégiai és taktikai változásokat jelent egy webáruház életében! 

Facebook – egy weboldal, ami mellett manapság nem lehet elmenni. Biztosra veszem, hogy aki ezeket a sorokat olvassa hallott már róla, sőt valószínűleg rendelkezik is saját profillal. Pontosan emiatt vált nagyon fontossá ez a weboldal az utóbbi időben a cégek számára. Ráadásul az előretörése az e-kereskedelemben is előidézett némi változást, amit egy webáruház tulajdonosnak nem szabad figyelmen kívül hagynia. 

facebook

Eleinte a legtöbb cég csak az ügyfelekkel való kapcsolattartásra, illetve szimpla marketing eszközként használta a weboldalt. Azonban mára már, mint teljes értékű webáruház is használható, hála a Facebook fejlesztőinek. Így azt tanácsolom, hogy akinek még nincs céges Facebook oldala az mindenképpen olvassa el a cikket. Már csak azért is, hogy lássa milyenek jelenleg a kilátások a jövőre nézve Facebook ügyben.

Vevő élettartam, vevőgondozás, utókövetés, upsale, CRM. Ezek olyan fogalmak, melyekkel  mindenkinek  érdemes tisztában lennie, aki vevőkből él – áruljon akár ingatlanokat, szolgáltatásokat, vagy parfümöket egy webshopban. Habár ezen „termékek” jelentősen eltérőek, és éppen ezért vannak igen jelentős különbségek az értékesítésük módjában, mégis meglepően nagy az átfedés a mindegyik termékkörnél használható értékesítési módszerekben – melyeket a webáruház tulajdonosok a legtöbbször elmulasztanak használni.

crm.jpg

A webshopok hajlamosak az értékesítést egy kétlépéses folyamatként kezelni: a vevő az oldalra érkezik, majd vagy vásárol, vagy nem, holott az igazi lehetőségek ezen túl vannak – a vevők és a potenciális vevők folyamatos, finom (és mellesleg automatizált) „masszírozásában”. Akár több száz százalékos javulás is elérhető az értékesítési hatékonyságunkban, ha az értékesítésünket a következőkben leírt módokon „felturbózzuk”, és a modern vevőgondozási és utókövetési szempontokat is figyelembe véve alakítjuk ki az értékesítési folyamatunkat!

Ha szeretnél további webáruházas tippeket, iratkozz fel heti értesítőnkre!
Van már webáruházad?